Wycieczka do Wałbrzycha i w Góry Stołowe klasy 3A i 3C

Pierwszy dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w ExploraPark. Bawiąc się, poznaliśmy zasady działania jakimi rządzi się matematyka i fizyka. Sprawdzaliśmy jak przechodzi głos, robiliśmy doświadczenia optyczne i eksperymentowaliśmy z klockami i łamigłówkami. Następnie przejechaliśmy do byłej Kopalni Węgla Kamiennego „Julia”. Tam zapoznaliśmy się z pracą górników, poznaliśmy urządzenia i maszyny, którymi posługiwali się podczas wydobycia węgla. Dzień zakończyliśmy pyszną obiadokolacją w Wilii „Polka” w Kudowie-Zdrój. Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Muzeum Kultury Ludowej Podgórza Sudeckiego, gdzie zwiedziliśmy zabytkowe, drewniane chałupy i budynki gospodarcze, zapoznaliśmy się z rzemiosłem wiejskim. Atrakcją specjalną była lekcja muzealna " Od ziarenka- przez mąkę- do bochenka" ,podczas której, poznaliśmy dawne sposoby omłotów zboża, samodzielnie formowaliśmy bochenki oraz degustowaliśmy świeżo wypieczony chleb. Następnie udaliśmy się na Szczeliniec Wielki- największe w Polsce "skalne miasteczko", gdzie podziwialiśmy skały o fantazyjnych kształtach. Dzień pełen niezapomnianych wrażeń zakończyliśmy grami i zabawami na świeżym powietrzu. Dzień trzeci zaczęliśmy od wizyty w Muzeum Porcelany w Wałbrzychu, gdzie z dużym zaangażowaniem wysłuchaliśmy dzięki audioprzewodnikom historii powstania porcelanowych filiżanek, serwisów i zabytkowych talerzy. Kolejny punktem naszej wycieczki był Zamek Książ. Mieliśmy tam okazję zwiedzić zamkowe komnaty, słuchając legend o księżniczce Daisy. Byliśmy również świadkami powstawania kwiatowych kompozycji, przygotowywanych na coroczny Festiwal Kwiatów i Sztuki. Dzień zakończyliśmy spacerem po zamkowej Palmiarni, z zainteresowaniem oglądaliśmy egzotyczne i rośliny i zwierzęta (lemury, żółwie, paw albinos). Pełni wrażeń i wspomnień wróciliśmy do domu.