Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im.Jarosława Iwaszkiewicza w Zgorzelcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony sp2zgorzelec.szkolnastrona.pl .
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Szablon strony jest zgodny w 100% z WCAG 2.1 na poziomie AA, jednak niektóre treści publikowane przez redaktorów na stronie mogą nie spełniać wymagań standardu. Problemy, które mogą wystąpić:
W części filmów brakuje napisów, co może utrudniać odbiór treści osobom niesłyszącym i niedosłyszącym.
Niektóre linki mogą być dwuznaczne dla użytkownika i nie są wystarczająco opisane, co może prowadzić do trudności w nawigacji dla osób korzystających z czytników ekranu.
Niektóre z zamieszczonych plików to pliki PDF, które nie są dostępne dla czytników ekranowych.
Niektóre informacje przedstawiono wyłącznie w formie graficznej, bez alternatywnych opisów tekstowych.
Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, co ogranicza ich dostępność dla osób niewidomych i słabowidzących.
W razie problemów z dostępnością strony internetowej można się z nami skontaktować, wysyłając wiadomość na adres e-mailowy lub dzwoniąc pod wskazane numery telefonów.
Redaktorzy naszej strony systematycznie pracują nad poprawą dostępności zamieszczanych materiałów. Podejmujemy działania mające na celu eliminowanie barier cyfrowych oraz dostosowywanie treści do obowiązujących standardów dostępności, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.
Oceniliśmy to na podstawie:
Analizy kosztów
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Ocena dostępności została przeprowadzona w formie samooceny przez SP2. Weryfikacja opierała się na analizie zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej oraz wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA.
Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:http://sp2zgorzelec.szkolnastrona.pl/container/raport24032025.pdf?noc=1742819281
Skróty klawiszowe
Skróty klawiaturowe- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kinga Chuda-Jaworska — mejlowo kontakt@sp2zgc.pl lub telefonicznie 756408880.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku trudności z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panią Dyrektor Kingą Chudą-Jaworską. Zgłoszenia oraz zapytania można przesyłać drogą mailową na adres kontakt@sp2zgc.pl lub zgłaszać telefonicznie
pod numerami 75 640 88 80 oraz 75 640 88 82.
Za pośrednictwem wskazanych kanałów komunikacji istnieje również możliwość składania wniosków o udostępnienie treści niedostępnych cyfrowo oraz zgłaszania żądań dotyczących zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej konkretnego elementu, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848). Można również zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony internetowej lub jej elementu, którego dotyczy, oraz preferowany sposób kontaktu.
W przypadku potrzeby uzyskania informacji w formie alternatywnej należy określić preferowaną formę dostępu. Podmiot publiczny jest zobowiązany do realizacji żądania niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o nowym terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia. W sytuacji, gdy zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy realizacji żądania dotyczącego dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnioskodawca ma prawo złożyć skargę do właściwego podmiotu. Po wyczerpaniu ścieżki odwoławczej możliwe jest również wniesienie skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów - 2.
Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne - 1,
b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne - 1,
c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych - 0.
2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń - 1,
b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń - 1,
c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach
Rozwiązania architektoniczne (tak) Środki techniczne (nie) Zainstalowane urządzenia (tak)
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny
i dotykowy - 0
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny
i głosowy - 0
c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy - 0.
4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego - 2,
b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego - 0.
5. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia
Procedury ewakuacji lub ratowania (tak) Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania (tak) Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania (tak)
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku - 2,
c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku - 0,
d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku - 0.
W budynku przy ul. Orzeszkowej 60 jedno z wejść wyposażone jest w podjazd dla wózków inwalidzkich, prowadzący do windy. Winda umożliwia dostęp do trzech pięter budynku szkolnego. Na każdym piętrze zapewniono pełną dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, w tym dostosowane toalety.
W budynku przy ul. Reymonta 16 również znajduje się wejście z podjazdem dla wózków inwalidzkich, prowadzące na parter. Na tej kondygnacji dostępne są pomieszczenia przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ze względu na brak windy, dostępność pierwszego i drugiego piętra jest ograniczona. W przypadku konieczności załatwienia sprawy przez osobę ze szczególnymi potrzebami, zapewniono możliwość obsługi na parterze – pracownik schodzi do petenta po wcześniejszym zawiadomieniu. Na parterze znajduje się także toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W obu budynkach wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, oznakowane kolorem niebieskim.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?
a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK
b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych NIE
e. Przesyłanie faksów TAK
f.Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
a. Pętle indukcyjne NIE
b. Systemy FM NIE
c. Systemy na podczerwień NIE
d. Systemy Bluetooth NIE
e. Inne NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD) ]. NIE