Wyszukiwarka

Artykuły

Zdobywamy zamek Książ

2014-11-17

W dniu 30.10.2014 r. klasa III b i III c wraz z wychowawcami, p. E. Gałkowską oraz D. Konieczną wyjechały na wycieczkę do Wałbrzycha. Pierwszym punktem naszej wyprawy był zamek Książ, trzeci co do wielkości zamek w Polsce. Ten pełen historycznych tajemnic, ciągle nie do końca zbadany obiekt urzekł nas swoim pięknem i majestatem. Zwiedziliśmy pałacowe sale wraz z bogatym wyposażeniem, wysłuchaliśmy także historii jego powstania oraz  dziejów rodziny Hochbergów, długoletnich właścicieli Książa. Odbyliśmy spacer po zamkowym parku, przeszliśmy zamkowymi tarasami, skąd podziwialiśmy piękny krajobraz w jesiennej szacie. Następnie przeszliśmy do Palmiarni, gdzie przez dłuższą chwilę poczuliśmy się jak w tropikach. Wysoka temperatura oraz duża wilgotność z pewnością odpowiada licznie zgromadzonym w tym miejscu roślinom z różnych stref klimatycznych, jednak dla nas stanowiła nie lada wyzwanie. Ale pomimo tych trudności chętnie podziwialiśmy niespotykane u nas różnobarwne kwiaty, egzotyczne drzewa i krzewy oraz „dziwne” formy kaktusów. Furorę zrobiły mini sukulenty – prawie każdy uczestnik wyszedł z Palmiarni właśnie z tym kolczastym okazem.

Ostatnim, chyba najbardziej wyczekiwanym momentem była wizyta w wałbrzyskim Explora Parku, czyli Parku Nauki i Techniki. Zaraz przy wejściu powitał nas olbrzymi stół z tysiącami klocków Lego, ale to był tylko początek. Explora Park to miejsce, gdzie stwarza się dzieciom miejsce do interaktywnej edukacji. Tutaj każdy może badać, dociekać, sprawdzać, poszukiwać i odkrywać. I tak się działo. Czas spędzony w tym miejscu wszystkim minął błyskawicznie i już trzeba było wracać do domu. Na szczęście podróż powrotna minęła bez niespodzianek i o godz. 21.00 mocno zmęczeni, ale zadowoleni mogliśmy powitać stęsknionych rodziców.

Danuta Konieczna

Czytaj więcej o: Zdobywamy zamek Książ

Wycieczka do Planetarium i ZOO w Goerlitz

2014-11-21

Wycieczka na Legnickie Pola

2014-11-02

27 września br. uczniowie SP2 należący do Parafii Św. Jana Chrzciciela uczestniczący w nabożeństwach różańcowych w minionym roku szkolnym w nagrodę pojechali na pielgrzymkę-wycieczkę do Legnickiego Pola. Uczniowie poznali bogatą historię tego miejsca gdzie w 1242 r. odbyła się bitwa między chrześcijaństwem ówczesnej Europy, a pogańskimi Mongołami-Tatarami. Bitwa zakończyła się przegraną rycerstwa Europy, w której zginął książe Henryk Pobożny. Wdowa po Henryku Pobożnym księżna Anna i matka księżna Jadwiga Śląska w miejscu rozegranej bitwy ufundowały- wybudowały  zespół klasztorno- kościelny. Namalowane sceny z bitwy, rzeźby w  świątyni opowiadają o historii tego miejsca do naszych czasów.
   Na plebanii u ks. Sebastiana posililiśmy się kiełbaską z grilla. W drodze powrotnej byliśmy jeszcze w wiosce mongolskiej, gdzie uczniowie mogli poznać oręż mongolskich wojowników. Bitwa pod Legnicą uznana przez historyków za przegraną  osłabiła jednak pogańskich wojowników mongolskich - obie strony poniosły dotkliwe straty,zginęli dowodzący. Mongołowie zabierając rannych udali się w drogę  powrotną na Ruś.
                                 Sponsorowi wycieczki ks.Proboszczowi Marianowi Oleksemu dziękujemy:uczniowie, opiekunowie wycieczki.

Czytaj więcej o: Wycieczka na Legnickie Pola

Wycieczka do Nadleśnictwa Ruszów

2014-10-19

16 października klasy 5a, 5b, 5c i 4c, pod opieką swoich wychowawców oraz Pani Anety Brac, udały się do siedziby Nadleśnictwa Ruszów.

Czytaj więcej o: Wycieczka do Nadleśnictwa Ruszów

Wycieczka klasy 4c, 4b i 5b w Góry Izerskie

2014-05-27

23 maja klasy 4c, 4b i 5b udały się na wspólną wycieczkę przyrodniczo-krajoznawczą w Góry Izerskie. Pod opieką wychowawców, Pani Janiny Szeremety, Pani Izabeli Borkowskiej i Pana Tomasza Stypczyńskiego, uczniowie przemierzali turystyczne szlaki.