Wyszukiwarka

Artykuły

Kulig

2015-02-18

Dnia 16 lutego 2015 roku klasy I a, II b, II c były na kuligu w Szklarskiej Porębie. Dzieci spędziły czas na kuligu z pięknym słoneczkiem. Sanie  mknęły szybko, a w lesie dokarmialiśmy zwierzęta. Do paśnika wsypaliśmy  owoce i warzywa. Później sami posililiśmy się  kiełbaskami z ogniska. Następnie podziwialiśmy zamarznięty Wodospad Kamieńczyk. Pełni wrażeń wróciliśmy zadowoleni do Zgorzelca. Lubimy takie wycieczki.
                                            Dorota Klimczak, wychowawca  klasy I a

Czytaj więcej o: Kulig

Wycieczka po Ziemi Kłodzkiej

2015-05-17

Wycieczka do Liberca

2015-06-08

2 czerwca 2015 roku dzieci z klasy Ia były na wycieczce w Libercu. Tam zwiedziły Ogród Botaniczny, ZOO i Centrum Rozrywki Babilon. Taki dzień pełny wrażeń i nauki poprzez kontakt z naturą, pozostanie na długo w pamięci pierwszaków.
Dorota Klimczak- wychowawczyni Ia

Czytaj więcej o: Wycieczka do Liberca

Wycieczka do Wrocławia klas Ie i IIIa

2015-06-08

29 maja 2015 r. uczniowie klasy I e i III a pod opieką swoich wychowawców - p. Eweliny Stefaniak i p. Małgorzaty Marek-Konopskiej oraz p. Brygidy Stefaniak i p. Małgorzaty Hamera wybrali się na wycieczkę do Wrocławia. Podczas przejazdu autokarem do Wrocławia mogliśmy obserwować piękny krajobraz Niziny Śląskiej, ciekawe obiekty oraz miejscowości, o których opowiadała nam pani Ania-nasza przewodniczka.

Po przyjeździe do Wrocławia udaliśmy się do Ogrodu Zoologicznego. Na początku zwiedziliśmy Afrykarium, gdzie  w olbrzymich akwariach pływały różne gatunki ryb zamieszkujących morza i oceany. Widzieliśmy małego rekina, płaszczki i inne ryby  z dorzecza Amazonki. Poznaliśmy niektóre zwierzęta Czarnego Lądu. Podziwialiśmy rafy koralowe i egzotyczną roślinność. W całym obiekcie panował afrykański klimat.

Następnie udaliśmy się w odwiedziny do innych zwierząt zamieszkujących Ogród Zoologiczny. Poznaliśmy zwierzęta z różnych stref klimatycznych i różnych regionów świata. Podziwialiśmy zwierzęta sawannowe: żyrafy, słonie, zebry, nosorożce. Widzieliśmy niedźwiedzie i tygrysy. Podobały nam się małpy w małpiarni i pawiany na skalnym wybiegu. W terrarium poznaliśmy wiele gatunków gadów i płazów. Wiele radości sprawiła nam wizyta w dziecińcu zwierzęcym, gdzie mogliśmy zobaczyć najmłodszych mieszkańców Ogrodu Zoologicznego. Były to małe kozy, owce i wietnamskie świnki, które mogliśmy głaskać  i karmić. Na terenie Ogrodu Zoologicznego zjedliśmy posiłek i kupiliśmy wspaniałe pamiątki.

Na zakończenie wycieczki  udaliśmy się do Parku Szczytnickiego. Podczas krótkiego spaceru podziwialiśmy roślinność  i architekturę ogrodową. Poznaliśmy historię Hali Stulecia i iglicy.

Wycieczka do Wrocławia była niezapomnianą przygodą. Pełni wrażeń, uśmiechnięci i zadowoleni wróciliśmy do Zgorzelca.

Małgorzata Marek-Konopska

Czytaj więcej o: Wycieczka do Wrocławia klas Ie i IIIa

KRAINA MAGII I CZARÓW

2015-06-15

Spytków nosi nazwę Krainy Magii i Czarów. W to niezwykłe miejsce wybrała się dziś klasa I c. Przywitała nas właściciela i zaprowadziła do tajemniczej stodoły gdzie odbyły się zajęcia plastyczne. Dzieci wyczarowały śliczne myszki z siana. Następnie za pomocą magicznej różdżki podzielono pierwszaki na grupy. Każda grupa otrzymała zadanie i wyruszyła na spacer w poszukiwaniu odpowiedzi. Dzieci nauczyły się rozpoznawać:  tropy zwierząt, rodzaje drzew i rośliny łąkowe. Nagrodą za wspaniałe odpowiedzi była grillowania kiełbaska z kocioła, magiczne racuchy i ziemniaki z ogniska. Atrakcjom nie było końca, czarownica pokazałam nam swój piec chlebowy. Pierwszaki  miały okazję zrobić według własnego pomysłu bułeczkę, a następnie upiec ją w piecu. Pychota!  Był tez czas na swobodne zabawy. Lena Kusy zachwyciła wszystkich pokazami cyrkowymi.  Wszyscy zrelaksowani i  pełni wrażeń wrócili do szkoły.
Dzieci obiecały czarownicy, że wrócą do Spytkowa  za rok !

Czytaj więcej o: KRAINA MAGII I CZARÓW

Byliśmy w Czechach !!!

2015-06-23

Dnia 11 czerwca klasy IV b i IV c były na szkolnej wycieczce w Czechach, gdzie zapoznały się z budową Dolomitową Jaskinią Boszkowską oraz z ciekawymi naciekami stalaktytów i dolomitów. Zwiedzili również starą fabrykę drewnianych zabawek. W fabryce zapoznali się z etapami produkcji Krecika i innych bajkowych postaci. Na końcu uczestniczyli w kreatywnych zajęciach składania klocków. Było bardzo fajnie.

Czytaj więcej o: Byliśmy w Czechach !!!

Wycieczka klasy 2a do Świeradowa Zdrój

2015-06-24

W dniach 17 – 19 czerwca uczniowie klasy 2a spędzali czas na spacerach po Świeradowie i okolicy. Zaczęli od zapoznania się z miasteczkiem, jego położeniem, historią i legendą, od której Świeradów przyjął miano uzdrowiska. Podziwiali najdłuższą halę w Domu Zdrojowym oraz przynależny do niej park. Mieli wyjątkową okazję przyjrzeć się historii miasta przedstawioną na freskach w muzeum i podziwiać stuletnie „pijałki”. Zapoznali się z florą i fauną Gór Izerskich podczas rozwiązywania zadań i zagadek w drodze na Zajęcznik.
Był również czas na zabawę. Bardzo spodobały się dzieciom atrakcje na placach zabaw oraz zdobywanie „dołków” podczas minigolfa.

Dla większości dzieci był to pierwszy wyjazd bez rodziców! Jesteśmy dumne, że daliście radę!